ALTİD’E GÖRE.. OTELLERDEKİ DOLULUK KÂRA DÖNÜŞMEMİŞ

Türkiye’de, oteller kâr edemiyor. Sektör temsilcileri, bu yıl birçok pazarda dolulukların ay bazında yüzde 10-15 arttığı ancak sorunun doluluklardan ziyade karlılık olduğunu kaydetti.

ALTİD’E GÖRE.. OTELLERDEKİ DOLULUK KÂRA DÖNÜŞMEMİŞ

Türkiye’de, oteller kâr edemiyor. Sektör temsilcileri, bu yıl birçok pazarda dolulukların ay bazında yüzde 10-15 arttığı ancak sorunun doluluklardan ziyade karlılık olduğunu kaydetti.

Ekonomim’den Selenay Yağcı’ya konuşan Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, “Kur politikası ve maliyetlerle ilgili sorunumuz devam ediyor. Kurların maliyetlerimiz kadar artmaması kârlılığı minimalize ediyor. Bölgesel olarak değişse de otelde karlar yüzde 50’ye varan oranda düştü” dedi.

Antalya Kent Konseyi Turizm Çalışma Grubu Başkanı ve NBK Tour Genel Müdürü Recep Yavuz, “2019 yılındaki verilere yaklaşıyoruz. Ancak verimlilik beklediğimiz seviyede değil. Hem otellerde hem de esnafta turist sayısı oranında kazanç beklentisi, gerçekleşenden daha yüksekti” şeklinde konuştu.

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu da Antalya’da eylülde otel doluluklarının yüzde 90-95 seviyesinde olduğuna dikkati çekerek, “Ancak bu sezon turizmciyi en çok düşündüren sorun döviz kurların baskılanması ve enflasyonun olması gereken seviyede olmaması. Karlar giderek eriyor. Uluslararası gelişmeler de gelecek aylar için önümüzü görmemizi zorlaştırıyor” dedi. 


Ekonomi 14.10.2024 12:16:00 0