Antalya Büyükşehir Belediyesi geçtiğimiz ay suya zam yapmıştı. Son zamla birlikte gelen faturalar, vatandaşlara isyan ettirdi.
Antalya’da su tariflerine Üretici Fiyat Endeksi (ÜFE) ve Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) oranlarına göre suya bir zam daha yapılmıştı. Yeni güncelleme ile 40 metreküp üzerinde su kullananların birim fiyatı 99 TL olmuştu. Yapılan zamla birlikte gelen faturalar, dikkatleri üzerine çekti. Faturalar ile ilgili gelen şikayetler şu şekilde;
FATURALAR İKİYE KATLANDI
“’Yaklaşık 3 aydır ASAT su faturalarım olağan dışı şekilde yüksek gelmektedir. Şu anki faturam 830 TL iken, daha önce özellikle yaz aylarında dahi faturalarım en fazla 100 TL civarında geliyordu. Evde su kullanımımda bir artış, olağan dışı bir durum ya da kaçak olabileceğine dair bir işaret bulunmamasına rağmen her ay bu kadar yüksek fatura ile karşılaşıyorum.
Ayrıca sayaçların zamanında okunmadığını, bu nedenle indirimli tarifenin uygulanmadığını ve tonajın birikerek daha yüksek tarifeden ücretlendirildiğini düşünüyorum. Bu durumun da faturalarımın olağan dışı artmasına sebep olduğunu değerlendiriyorum. Herhangi bir şube ya da çağrı merkezi ile de bu konuda henüz görüşme yapmadım. Buna rağmen sorun devam ettiği için sayacımda veya faturalarımın hesaplanmasında bir hata olabileceğinden şüpheleniyorum.
Asat’tan, sayacımın yerinde kontrol edilmesini, son 3 aya ait faturalarımın detaylı şekilde incelenmesini, sayaç okuma tarihlerinin ve uygulanan tarifenin gözden geçirilmesini, varsa oluşan hataların düzeltilmesini ve fazla tahsilat yapıldıysa iadesinin sağlanmasını talep ediyorum.’
HAKSIZLIK MI YAPILIYOR?
‘Antalya Fener Mahallesi 1907 Sokak’ta bulunan dükkanım için her ay ortalama 80 TL civarında gelen su faturam, bu ay hiçbir tüketim artışı olmadığı halde 1.514,36 TL olarak düzenlenmiştir. Tüketim alışkanlığımızda, kullanım süremizde ya da iş yerinin çalışma düzeninde herhangi bir değişiklik yoktur; her ay nasılsa aynı şekilde su tüketimi yapılmaktadır.
08.12.2025 son ödeme tarihli ve 1001866310 numaralı sözleşmeye ait bu fatura tutarını, gerçek tüketimi yansıtmadığını düşündüğüm için kabul etmiyorum. Henüz ASAT ile iletişime geçip başvuruda bulunmadım; ancak bu olağanüstü farkın sayaç arızası, okuma hatası ya da yanlış faturalandırma kaynaklı olup olmadığının acilen incelenmesini ve faturanın gerçek tüketime göre düzeltilmesini talep ediyorum.
Mağduriyetimin giderilmesi, gerekirse sayacın yerinde kontrol edilmesi ve haksız olduğunu düşündüğüm bu yüksek faturanın iptal edilerek makul seviyeye indirilmesi için gereğinin ivedilikle yapılmasını rica ederim.’” /ANTALYAGÜNDEM